Výber a nastavenie sedadla

Sedadlo patrí medzi najdôležitejšie komponenty bicykla keďže je dôležitým styčným bodom medzi cyklistom a bicyklom. Každému jazdcovi vyhovuje iný typ sedadla podľa individuálnych požiadaviek.

Šírka a tvrdosť sedadla

Najbežnejšie šírky sedadiel sú 130, 143 a 155 mm. Širšie sedadlá sú určené na rekreačné účely, naopak užšie na športovú jazdu. Čo sa týka tvrdosti sedadla, často je rozšírený názor, že mäkké sedadlá sú lepšie, čo však nie je úplná pravda. Na dlhšie trasy sa jednoznačne odporúča tvrdé sedadlo, pretože na mäkkom sedadle sa pri dlhej jazde cíti cyklista nepohodlne a často dochádza k otlakom v oblasti stehien.

Sklon sedadla 

Najčastejšia príčina bolesti zadku, je zlé nastavenie sedadla. Sedadlu môžete môžete meniť výšku, sklon a posunutie dopredu alebo dozadu. Pri sklone, či už nahor alebo nadol budete zaťažovať ruky. Ak nastavíte sedadlo príliš nahor budete mať tendenciu priťahovať sa, ak sklon nastavíte dole budete sa chcieť odťahovať a dochádza k záťaži na ruky. Aby vás neboleli ani ruky ani brušné svaly má byť sedadlo nastavené vo vodorovnej polohe, len neznateľne naklonené dopredu.

Výška sedadla

Ak budete mať sedadlo nastavené vysoko, noha sa vám bude prepínať a tým sa pri jazde budete presúvať zadkom zo strany na stranu, pričom dochádza k otlakom a bolesti zadku. Ak bude nastavené príliš nízko odnesú si to kolená. Existuje jednoduché pravidlo pre správne nastavenie výšky sedadla. Ak sa posadíte na bicykel s jedným pedálom pri zemi a položíte si na tento pedál chodidlo, noha by mala byť iba mierne prepnutá, nie však úplne vystretá.